Archive for the ‘Syurga di telapak kaki suami?????’ Category

Syurga di telapak kaki suami????

Februari 6, 2008

PENGORBANAN SUAMI PADA ISTERI/LELAKI PADA WANITA  

Pada akhir za man yg serba canggih dan moden ini,ramai isteri2

telah lupa pengorbanan yg di lakukan oleh si suami.Mari kit a

lihat antara apa yg lelaki korbankan utk wanita ataupun isteri..

1.KAIN,kain lebih banyak ukurannya utk buat baju kurung

daripada seluar lelaki.Lelaki sanggup beli kain yg banyak utk isteri.

2.MESIN basuh/mesin parut kelapa/mesin jahit/blender/ oven/dan mcm lagi mesin kat

dapur rumah,semuanya lelaki lebih rela tak pakai,semuanya “ikhlas” bagi isteri guna.

3.SABUN,BERUS, PENYAPU,sekarang ni anda semua tahu harga barang semuanya naik.lelaki

Sanggup beli setiap bulan utk isterinya sedangkan lelaki tak pernah

gunakanya.

4.TUALA,lelaki Cuma pakai sehelai saje tuala sedangkan setiap bulan wanita bertukar-

tukar tuala..

5.BAJU,lelaki Cuma pakai sehelai saje baju dlm satu masa,tp wanita pakai dua…..(baju dalam)

6.BARANG KEMAS,lelaki tak pun pakai rantai emas,subang emas,gelang emas…..tp beli jugak utk isteri….

7.ALAT SOLEK,lelaki rela tak pakai gin cu,maskara,eye shadow dan bagai2 lagi alat solek tapi

Sanggup beli utk isteri.

8.KASUT,lelaki lebih rela pakai kasut yang tumitnya rendah demi isteri dia sanggup beli yg bertumit tinggi…

9.REHAT,40 hari wanita di beri rehat slps melahirkan anak sedang kanlelaki mun gkin  akan diberhentikan

Kerja kalau rehat sebegitu lama….

10.AMBULANS,setiap kali nak melahirkan anak,wanita dapat merasa naik ambulans sedangkan lelaki

Cuma ikut dr belakang dgn kenderaan sendiri.

MORAL:JGN DERHAKA PADA SUAMI..WARG. ..WARGH.. …..

 

Renung2kan dan selamat beramal… .